Wat een eenvoudige taak lijkt te zijn, draait meestal uit op een lastige klus. Je hebt het gevoel misschien vaker als je op zoek gaat naar een nieuw contentidee. Helaas is het niet altijd zo eenvoudig om snel een leuk, originele invalshoek te vinden. Vooral op het gebied van contentmarketing is het soms moeilijk om inspiratie te vinden. Het lijkt soms wel of alles is al gebruikt. Met deze 5 manieren vind jij gelukkig de nodige inspiratie!
#1 Kies een goed idee en maak het groots
Bij deze manier ga je eigenlijk spieken bij de concurrenten. Kijk hoe zij een idee omzetten en probeer daarna om het beter te doen. Maak het je eigen en pak het grootser aan. Je kunt bij directe concurrenten kijken, maar het kan ook lonend zijn om over de grens te kijken bij bedrijven of websites die hetzelfde doen.
#2 Ga op zoek naar een vraag en bied het antwoord
Het fundamentele aspect van content marketing is dat je een antwoord biedt op de vragen van de consumenten. Daarom is het belangrijk om ten eerste een vraag in je hoofd te hebben. Op welke vraag van de consument kan jij een antwoord bieden?
#3 Praat zeker 20 minuten met je doelgroep
Veel mensen vinden het niet zo fijn om via de telefoon te praten met de doelgroep, laat staan tijdens een livegesprek. Toch kan je veel leren uit een gesprek met je doelgroep. Zo weet je wat hen bezighoudt en wat hun wensen zijn. Je zult merken dat je op slag geïnspireerd bent.
#4 Beantwoord de onbeantwoorde vragen
Je zult merken dat je veel inspiratie kunt halen uit de fouten van concurrenten. Zij kunnen namelijk vragen creëren waarop ze uiteindelijk toch geen antwoord bieden. Hierop moet je inspringen en in hun plaats een antwoord bieden aan de consument.
#5 Ontdek vragen die niemand wil beantwoorden
Tot slot heb je ook nog van die vragen die niemand eigenlijk wil beantwoorden. Het onderwerp ligt gevoelig of is zelfs pure taboe. Dan moet jij je tanden laten zien en deze durven te beantwoorden.