Content writing mag zeker gezien worden als een vorm van kunst. Het neemt veel tijd en geduld in beslag om de perfecte tekst te schrijven, voor je deze online kunt plaatsen. Zonder content op je website hebben mensen niets te lezen en kunnen zoekmachines niet op zoek gaan naar zoekwoorden om je website correct te ranken. Daarom is het van groot belang om op een juiste manier aan content writing te doen. Om je op weg te helpen, volgen hieronder drie fouten die je zeker moet vermijden als je content voor je website wil schrijven.
Fout 1: je doelgroep niet begrijpen
Je zou verbaasd zijn hoeveel mensen hun publiek niet begrijpen en zich niet kunnen inleven in hun wensen en eisen. Daarom is het van belang om je in de schoenen van de lezer te plaatsen. Ontwikkel een strategie rond hen en leer je doelgroep kennen. Pas op die manier kun je schrijven rond de noden van je klant. Informeer hen en help hen. Pas dan zullen ze je vertrouwen.
Fout 2: “Over ons” negeren
Vaak vergeten mensen om een goede “Over ons”-pagina te schrijven. Het belang van een goede “over ons”-pagina mag niet onderschat worden. Dit is namelijk de informatie die potentiële kopers willen lezen om te weten of je merk betrouwbaar is. Hoe meer informatie je in de “over ons”-tekst verwerkt, hoe beter je je doelgroep informeert. Deze pagina toont aan dat je betrouwbaar bent als merk en helpt het opbouwen van een persoonlijke band met de lezer.
Fout 3: de kracht van video negeren
Nog te vaak denken mensen bij content enkel aan geschreven content. Video marketing is door de jaren heen enorm populair geworden. Honderden miljoenen mensen wereldwijd checken hun Facebook- of Instagram-pagina dagelijks. Dus lijkt het meer dan normaal dat mensen ook actie willen zien, in de vorm van een video. Een kleine video op het einde van een artikel kan je heel wat extra lezers opleveren. Onderschat de kracht van video’s dus niet!