Goede inhoud heeft de kracht om potentiële kopers te inspireren en aan te trekken. Als je een eigen website of blog hebt, zou je focus dus op de inhoud moeten liggen. De wereld is niet op zoek naar een aantrekkelijk website-ontwerp. De lezers zijn op zoek naar informatieve inhoud.
Het goede nieuws is dat je je producten of diensten op de meest effectieve manier via content kunt promoten. Maar als je deze online wil verkopen, moet je wel over effectieve en hoogwaardige content beschikken.
Wanneer een potentiële koper besluit om een product aan te schaffen of als een lezer op zoek is naar informatie, typen ze een sleutelwoord in de Google-zoekmachine. Met het gebruik van deze sleutelwoorden, kan een website dus bekendheid en zichtbaarheid krijgen in de zoekopdrachten van Google.
Als je een bedrijfseigenaar of een marketeer bent, moet je dus controleren of de inhoud van je website vrij is van valkuilen of niet. Gelukkig ben je op de juiste tekst gebotst, want hieronder lees je de belangrijkste weetjes over problemen in de magische wereld der content writing en hoe je die heel makkelijk de wereld uitwerkt.
#1 – Zeg nee tegen gedupliceerde content
Heel wat websites maken deze fout en nemen informatie over een product klakkeloos over. Het probleem is echter dat Google niet van gedupliceerde content houdt. Erger nog: Google pikt uit alle websites met dezelfde content er eentje uit. Die heeft dan geluk en komt hoog te staan in de rankings. Alle anderen worden gestraft en eindigen ergens diep weg in de zoekopdrachten.
Zo los je het op!
- Controleer je tekst op plagiaat met Copyscape.
- Gebruik een 301-redirect en omzeil zo de regeltjes van Google.
- Kies voor Canonicalization en maak diverse URL’s die leiden naar de homepagina.
- Verander je tekst zodat er geen sprake meer kan zijn van plagiaat.
- Huur een professionele copywriter in die weet hoe hij/zij moet omgaan met de spelregels van Google.
#2 – Inspireren je woorden de lezer?
Als je een product of een dienst wil verkopen, moet je de lezer aanspreken en die zo verleiden om een koper te worden. Daarom is het aan te raden om een professionele copywriter aan te nemen. Vertel die persoon duidelijk wat jouw visie is en die zal die visie linken aan de wensen en eisen van de doelgroep. Maar niet iedere copywriter is een geschikte marketeer…
Zo los je het op!
Neem niet zomaar een copywriter aan, maar vraag deze eerst naar zijn ervaringen. Geef de copywriter ook altijd de nodige tijd om de doelgroep beter te leren kennen. Nog beter: neem een team van copywriters aan. Zo heb je verschillende ervaringen rond de tafel zitten en die leveren gegarandeerd de beste content voor jouw producten of diensten.
#3 – Proofreading en grammatica
Fouten op basis van grammatica en spelling zijn sowieso uit den boze. Daarom is het belangrijk om je tekst meerdere malen te proofreaden. Maar het is natuurlijk altijd mogelijk dat je nog een foutje over het hoofd ziet…
Zo los je het op!
Vermijd grammaticale fouten door een professioneel checkprogramma te downloaden. In het geval van proofreading kan het nooit kwaad om een extra oog over je tekst te laten schijnen. Omdat je zo in je tekst zit, is het mogelijk dat je de fouten echt niet meer ziet. Daarom kan het goed zijn om iemand anders naar jouw tekst te laten kijken.
#4 – Focus je je wel op het SEO-aspect?
Wie schrijft voor het internet mag het SEO-aspect nooit uit het oog verliezen. Maar hier maken veel schrijvers echter de fout om hun tekst vol te proppen met keywords. En dan gaat het natuurlijk mis…
Zo los je het op!
Niet iedere schrijver kan op een natuurlijke manier sleutelwoorden in een tekst plaatsen. Vaak klinken zinnen heel raar als je er te veel sleutelwoorden in wil stoppen. Huur daarom een professionele SEO-schrijver die weet hoe hij op een natuurlijke manier de tekst SEO-gericht kan maken.
#5 – En wat met de mobiele lezer?
Wat is een van de eerste dingen die je doet als je ‘s ochtends ontwaakt? Je smartphone pakken, een app openen en wat lezen. Correct? Wel, is het je al niet vaak opgevallen dat heel wat websites bizar raar zijn om te lezen op een smartphone? Dat komt omdat de schrijver geen rekening houdt met de mobiele gebruiker.
Zo los je het op!
Zorg ervoor dat je website zowel op een laptop als smartphone goed zichtbaar is.