Content marketing wordt niet enkel gebruikt om je website hoog te laten scoren in de zoekresultaten. Het is vooral een waardevolle tool die je gebruikt om klanten te overtuigen om je product te kopen. Om het meeste uit je content marketing te halen, moet je verschillende types content gebruiken voor elke stap in het koopproces van de consument. Als je namelijk de verkeerde content voorschotelt, kan de consument namelijk op het laatste moment afhaken. Daarom is het belangrijk om te begrijpen welke content het beste werkt op welk moment van het koopproces.
Verwelkom de koper
Aan het begin van het koopproces beseft een potentiële koper dat je bestaat. Of ze willen informatie over je webshop of ze zijn toevallig op je pagina terechtgekomen. Dit is de belangrijkste stap in het proces, want de klant vormt meteen een beeld van wat je webshop is. Zorg daarvoor voor informatieve content en geef ze een beter beeld van wat je merk doet en waarvoor het staat.
Vertel hem over je product
In een tweede stap overweegt de klant om iets te kopen op je webshop. Daarom moet deze content overtuigend en wervend zijn. De woorden moeten de potentiële klant overtuigen van het product en hem aanzetten om het te kopen.
Hou het simpel en snel
In de laatste stap weet de klant wat hij wil en gaat hij over tot kopen. Zorg ervoor dat de content hier de klant rustig leidt naar het betalingsproces. Overbodige boodschappen of pop-ups zijn hier volledig uit den boze. De finale stap moet zo eenvoudig en snel mogelijk verlopen.
Het schrijven van teksten uitbesteden?
Wel overtuigd van het nut van onderscheidende teksten, maar geen zin je er verder in te verdiepen? Zoek je een betrouwbare schrijver die zich aanpast aan jouw wensen en die kan verwoorden wat jij over wil brengen? Neem dan eens contact met ons op voor een vrijblijvende offerte of kijk rustig rond op onze tarievenpagina voor meer informatie over onze scherpe tarieven. Heb je nog vragen? Dan kun je ons altijd bellen of mailen, wij staan graag klaar om je verder te helpen.