Heb je een webshop en zoek je een tekstschrijver? Wie heb je dan nodig? Een contentschrijver of een copywriter: het lijken twee gelijke termen, toch zijn het twee verschillende zaken. Content schrijven betekent dat je de lezer informeert over je bezigheden en je merk. Copywriting zorgt ervoor dat de lezer tot actie overgaat, zoals het product kopen, zich inschrijven voor een nieuwsbrief of zich abonneren voor een blog.
Maar welk type heb jij als merk/website/webshop nu nodig om je online business een boost te geven: een content schrijver of een copywriter? Het antwoord hangt natuurlijk af van jouw doelen. In bijna 100 procent van de gevallen zijn beide type schrijvers gewenst. Je leest hieronder waarom!
Content schrijver gevraagd!
Klanten kopen graag dingen, maar haten het gevoel dat ze om de tuin zijn geleid met goedkope sales technieken. Als je kijkt naar de reclamewereld, zul je merken dat de meest succesvolle campagnes de klant niet overtuigd om iets te kopen. Maar het geeft de klant eerder een idee van waarom het een goede reden is om het product aan te schaffen. En daarom heb je een content schrijver nodig, want deze voegt een extra waarde toe in het verkoopverhaal.
Namelijk dat van het vertrouwen. Via tekst en uitleg kun je de klant overtuigen van de waarden van jouw merk. Win het vertrouwen van de klant voor je een product wil verkopen. Bewijs aan de klant waarom het beter is om voor jouw merk of product te kiezen dan voor een ander merk. Pas als je dat hebt gedaan, heb je een goede band met de klant opgebouwd en is het tijd voor de magie van de copywriter.
Copywriter gevraagd!
De kunst van copywriting is dat het hand in hand gaat met content writing. De nadruk hoeft niet te liggen op kopen, kopen, kopen! Maar die boodschap moet natuurlijk wel subtiel verweven zitten in de tekst. Daarom is een goede mix van content writing en copywriter onmisbaar voor elke webshop.