Het is een bekend gegeven bij mensen die beroepsmatig presentaties geven: de combinatie van een praatje met een plaatje werkt het best. Alleen maar iets vertellen zonder illustraties erbij wordt gauw saai en pakt je publiek niet. Alleen beelden laten zien zonder tekst en uitleg laat je toeschouwers in verwarring achter – wat moeten zij hiermee? – en is niet erg informatief. En dingen presenteren, dat is eigenlijk precies wat je in je webshop doet, nietwaar? Tenminste, als je je bezoekers enthousiast wilt maken om je producten te kopen.
Goede productfoto’s verhogen je omzet
In een fysieke winkel kan een klant de producten (meestal) vasthouden en van alle kanten bekijken. Ook klanten in webwinkels willen kunnen zien wat ze kopen. Foto’s van je producten kunnen je bezoekers veel informatie geven. Niet alleen over hoe het product eruitziet, maar ze kunnen voor een deel duidelijk maken hoe het product werkt, hoe de afwerking en kwaliteit is, soms hoe groot het is, enzovoort. Bovendien vormen foto’s een aantrekkelijke presentatie van je producten. Haal je eens een winkel voor de geest met stapels dichte dozen, en eentje waar de artikelen uitgestald staan in een etalage. Waar zou je liever iets kopen? Goede productfoto’s kunnen dus je bezoekers overhalen om daadwerkelijk klant bij je te worden.
Onderscheid je van de rest
Ken je dat? Je wilt zelf iets online kopen, en je vindt verschillende aanbieders. Als je die aanklikt, blijken ze allemaal dezelfde foto’s van de voorkant van het product te hebben, en jij bent benieuwd hoe het er aan de zijkant uitziet… Je kunt in de massa dus opvallen door juist wel te laten zien, wat de concurrentie niet toont. Hoe kom je aan die foto’s? Zelf maken natuurlijk! In een volgend bericht leggen we uit waar je daarbij op moet letten.
En dan het praatje nog
Nu heb je bij je onderscheidende foto’s ook nog een goede tekst nodig. Ook daarvoor geldt dat veel webshops dezelfde standaardteksten overnemen. Of zelfs helemaal geen begeleidende tekst plaatsen, maar enkel een paar specificaties of afmetingen. Zo laat je kansen liggen om je bezoekers informatie over en een aantrekkelijke presentatie van je producten te bieden. Vind je het lastig om die teksten te maken? Lees dan ons artikel met tips voor het schrijven van goede productteksten eens. Of laat het werk over aan de professionals van DeContentbank; een investering die zich terugverdient.